سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زن وسیاست

حجاب و عفاف
 حجاب عبارت است از پوششی که زن را از تحریک شهوات مردان، و نیت های فاسد آنان ‌و چشم چرانی ایشان حفظ کند  و  از ضروریات اسلام است و منکرش با علم به ضروری بودن آن کافر است حجاب و پوشش به صورتی که بیان شد از آیات سی ام و سی و یکم سورة نور و از مفهوم آیه شصت سوره نور و از آیات 53 و 59 سوره احزاب به طور صریح استفاده می شود و حکمی است قرآنی که تا قیامت قابل تغییر نیست و منکر آن در حقیقت منکر قرآن و لزوماَ منکر بعثت پیامبر و رسالت حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله است .
این پوشش بی تردید حافظ طهارت و پاکی معنوی زن و موجب بقا عفت و پاکدامنی اوست .وقتی زیبایی زن ، و بر جستگی های اندام او ، و زیورهای وی و لباس های نازک
  و عشوه گری و طنازی در معرض دید همگان نباشد یقیناً از دستبرد چشم های هرزه ، و نیت های شوم ، و مردان فاسد ،‌ و شهوترانان بدتر از حیوان و گرگان آدم خوار در امان می ماند و پاک دامنی و عفت و عصمتش حفظ می شود .ولی هنگامی که زیبایی چهره و مویش ، و برجستگی های اندامش  و زیور و آلات گردن و سینه اش و لباس های نازک و کوتاه و رنگارنگش و عشوه گری و طنازی اش رایگان و آسان در دسترس همه باشد ، و هر چشمی بتواند با تماشای او لذت شهوانی ببرد ، و هر فاسدی بتواند قربان صدقه او برود ،‌ و هر ناپاکی بتواند از او برای برقراری رابطه دعوت کند ،‌ و هر هرزه ای بتواند زمینه جدایی او را از خانواده و شوهر و فرزند معصومش فراهم کند چه عفتی و چه شخصیتی و چه انسانیتی و چه کانون گرم خانواده ای و چه جامعه سالمی بر جا خواهد ماند . قرآن پس از مطرح کردن حرمت چشم چرانی و وجوب حجاب و ترسیم محرم و نامحرمی عبارت « ذلک ازکی... »  ( نور : 30) و «  ذلکم اطهر بقلوبکم و قلوبهن »  (احزاب : 53) را بیان می دارد و می فرماید : فرو پوشاندن چشم از نامحرمان و مراعات حجاب ، و رعایت قوانین محرم-  نامحرمی برای حفظ پاکی و عفت مردان و زنان اصلح و برای پاک ماندن دلهایشان چه دل مردان و چه دل زنان از نیت های فاسد و آلوده و هوس های حیوانی  شیطانی بهتر است 
.


ارسال شده در توسط لیلا حق جو